6. syyskuuta 2014

Siskon näkökulmasta

"Veera antaa kaikille kaneille lähes yhtä paljon huomiota, mutta joskus käy niin, että esimerkiksi Pyry jää häkkiin nököttämään, kun Raimo menee hyppimään ulos esteitä ja Peppi ja Pipsa pyörii ulkohäkissä kuin pikkupossut. Veera hypyttäisi sen muitakin kaneja, jos ne ei olisi niin pyöreitä, mutta Raimo on niin nuori, että Veera aikoo kasvattaa sen sopusuhtaiseksi. Veera antaa kaneille reilusti ruokaa aina illalla, mutta Raimolle ei näytä riittävän mikään ruoka, kun se rouskuttaa ja yrittää päästä aina tyttöjen puolelle.

 "Yäk,lehtiä!"

Kerran oltiin ulkoiluttamassa Raimoa melkein ensimmäistä kertaa niin Raimo meni lammasaidasta läpi ja mä jouduin juoksemaan toiselle puolle ja ottamaan hihnasta kiinni. Sitten on myös aika hauska juttu... kun kaneja näytettiin lampaille, lampaat alkoivat säpsähdellä ja niistä tuli ihan hulluja.
 
 Kun Veera siivoaa, se levittää heinät ympäri sen lattiaa ja ne leviää ympäri taloa. Kun Raimoa pidettiin vapaana Veeran huoneessa, olin siellä Veeran juttuseurana. Istuin lattialla ja yhtäkkiä Raimo hyppäsi ja suihkautti pissat ympäri mattoa ja mää olin sillee "hyyi raimo". Musta tuntuu, että Veera hoitaa sen kaneja enimmäkseen yöllä eikä päivällä. Kun mä oon menossa nukkumaan ja luen kirjaa, alkaa kauhee meteli Veeran huoneessa. Siellä on sitten ollut kaikki Pyryt vapaana ja Raimot sylissä ja Pepit ja Pipsat kaikki syleilty. Eikö se Veera ymmärrä, että kanien pitäis nukkua ja ne on vielä pienempiä kuin Veera ja ne tarvis vähintään kymmenen tunnin unet. 


Aina, kun Veera on aikeissa putsata kanien hajurauhasia mä lähden kauas pois. Joskus, kun Veera vaihtaa vedet juomakupeista, sen jälkeen vessan hana on ihan tukossa ja Veera joutuu avaamaan sen korvapuikolla."

Siinä oli siis pikkusiskoni mielipide minun kanien hoitamisesta. Kuten sanottu - lapsen suusta se totuus tulee. Kaikista asioista en ole samaa mieltä hänen kanssa, mutta lupasin etten muuttaisi tekstiä. Toivottavasti tykkäsitte hieman erilaisesta postauksesta!

14 kommenttia

  1. Kiva kuulla mitä sun sisko aattelee sun kaninhoidostas :)
    Jos mun pikkuveli kertois omasta näkökulmasta mun kaninhoidosta niin se suoltais ties mitä :PMut joo tosi kiva postaus kuitenki!

    VastaaPoista
  2. Keitä Peppi ja Pipsa on ?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on neljä kania Pyry, Raimo, Peppi ja Pipsa. Peppi ja Pipsa ovat siis mun naaraskanit :). Sivupalkin Peppi ja Pipsa tekstejä painamalla pääset niiden esittelysivuille.

      Poista
  3. Kiva postaus ja söpöjä kuvia! :) Ja tuo banneri on hieno myös!

    VastaaPoista
  4. "Eikö se Veera ymmärrä, että kanien pitäis nukkua ja ne on vielä pienempiä kuin Veera ja ne tarvis vähintään kymmenen tunnin unet. "

    Haha, ihana :D! Söpö postaus oli! Minkä ikäinen sun siskos on c:?

    VastaaPoista
  5. Tosi kiinostava postuaus!:D Kyllä tuli pienet nauru kohtauksesta jostain kohdista..!

    https://eetu-kani.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :D Kiva, jos tykkäsit!

      Poista
  6. Oli kiva tämmönen vähän erilainen postaus tällä kertaa! (: Ja banneri on muuten hieno ja muut uudistukset kans! ;)

    VastaaPoista
  7. Ihana postaus! ja ihana tää sun blogin ulkoasu ;)

    VastaaPoista

Tarkistan kaikki kommentit ennen julkaisua, joten ethän lähetä kommenttiasi suotta moneen kertaan!