9. elokuuta 2014

Vanhuus iski

Peppi on kaneistani ainoa, jonka syntymäpäivää ei juhlita. Syy siihen on, että virallista syntymäpäivää ei edes tiedetä. Tiedän, että se on toukokuussa tai ainakin lähellä toukokuuta, mutta juhlistamattomuudesta on vain jäänyt tapa. Ilman juhlia on myös hankala käsittää sitä, että kani oikeasti vanhenee vuosi vuodelta, joka välillä unohtuu ilman suurta ikähehkutusta, joka tulee kuin luonnostaan kanin syntymäpäivänä blogiin.


Tuo saattaa olla vuorostaan syy Pepin hiljattain muuttuneeseen käytökseen, jota olen miettinyt. Ei se enää juokse kuin hullu tai rimpuile sylissä. Nykyään se jopa viihtyy sylissä ja tykkää, kun sitä silittää ja rapsuttelee. Toinen syy saattaa tietenkin olla, että se on vihdoin ja viimein tottunut minuun ja tietää, että ihminen ei ole paha. Toinen syy (joka selittäisi myös hieman hidastuneen juoksuvauhdin/-innon) on, että mun pikkukanini on jo VIISIVUOTIAS! En ole lähiaikoina edes ajatellut, kuinka vanha Peppi todella on. Eihän tuo oikeastaan ole ikä tai mikään, jos Pyryyn vertaa, mutta silti... vastahan se tuli meille!

Pyrystä puheen ollen, siitä on alkanut myös huomaamaan entistä enemmän vanhuuden merkkejä - paljon makoilua ja kaihi silmässä. Todella terve ja onnellinen se ikäänsä verrattuna silti on ja ulkona pomppii paljon. Syö ja papanoi myös todella hyvin :).


p.s. Torstaina tuli postissa ifolorilta tilatut kuvat kaneistani! Oon tosi innoissani niistä, en tosin ole vielä päättänyt, mitä kuvista keksin. Osa niistä päätyy luultavasti huoneeni seinälle ja osa jää ihan muistoksi valokuva-albumiin.


12 kommenttia

  1. Peppi on mun mielestä tosi suloinen kani♥Mun kaverilla on kani joka on jo 11 tai 12 vuotias en muista kumpi mutta se on ihan hyvin voiva vielä mutta se on kyllä aika vanha:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :). Meidän edellinen kani eli myös 11-vuotiaaksi!

      Poista
    2. Kanit on kyllä ihania ja vahvoja lemmikkejä:)♥

      Poista
  2. Mäki haluun kuvii mun kaneist! Voi juhlaton pikkupeppi :D Ihania kuvia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Heh, älä kerro sille, että se on ainoa, jolla ei ole juhlia ;D

      Poista
  3. Muuten mitä valjaita sä käytät kun hypytät kaneja esteillä? Mitkä on niinku parhaat esteillä? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä käytän mun kaneilla lapavaljaita ja ne on mun mielestä parhaat estehyppyyn :). Kullakin tosin mielipiteensä.

      Poista

Tarkistan kaikki kommentit ennen julkaisua, joten ethän lähetä kommenttiasi suotta moneen kertaan!